close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שבת- מתקני קריאת חירום באמצעות מסכי בית הכנסת

מערכת שורשכו תשרי, תשפד11/10/2023

לאחר פניות רבות בעקבות המלחמה, ולאחר היוועצות ממושכת אצל הפוסק הגר"י זילברשטיין, פיתחו בארגון את האפשרויות שיאפשרו הצלת חיי אדם בשבתות ובחגים. במקביל פניות רבות נענות ע"י מורי הוראה במוקד הטלפוני לשאלות בנושא התנהלות בשבת בצל המלחמה

תגיות:
רקם בשטחי כינוס
צילום: יניב חניא
לאור המלחמה השוררת ברחבי ארץ ישראל ולאחר היוועצות הלכתית קפדנית עם הפוסק הגר"י זילברשטיין, מפתח ארגון 'משמרת השבת' אפשרות לקבלת מידע קריטי בעת המלחמה, באמצעות מסכי נדרים פלוס וקהילות המצויים במרבית בתי הכנסת בישראל.
העובדה כי המלחמה החלה דווקא בשבת וחג, העצימה את העובדה כי חייב להינתן פתרון לשוהים בבתי הכנסת בשבתות ובחגים כאשר הסלולרים אינם ברשותם.

לכן, לאחר פניות שהתקבלו בארגון 'משמרת השבת' הוחלט להרים את הכפפה, ולאחר היוועצות עם הפוסק הגר"י זילברשטיין הוחלט לפתח באמצעות מסכי המידע נדרים פלוס וקהילות בבתי הכנסת, אפשרות לקבל התראות
רקם בשטחי כינוס
צילום: יניב חניא
בזמן אמת על אזעקות וחדירת מחבלים, כמו גם אפשרות להזעיק את כוחות הביטחון וההצלה באמצעות המסכים.

במהלך השיחה עם הגר"י זילברשטיין הוא בירך על המהלך שיכול להביא להצלת חיי אדם בזמן אמת. "מה שאפשר לעשות בשינוי יעשו בשינוי, אבל אין להתעכב". אמר.

הגר"א בייפוס ציין ואמר כי במקומות שבהם הקפידו על שמירת השבת ראו ניסים. "היו מקומות שהיה הרבה התקני שבת וזכות השבת שומרת על כלל ישראל".

במשמרת השבת מפעילים מוקד טלפוני לשאלות שייענו בידי רבנים מורי הוראה בעניין השבת במספר טלפון ואצפ 0722164422 [email protected] 
או בטלפון האישי של הרב 0533191077 או באמצעות האימייל [email protected]

יו"ר משמרת השבת הגר"א בייפוס ציין כי בארגון מתקבלות שאלות רבות כיצד יש לנהוג בעת מלחמה בשבתות ובחגים, מאחר שעל פי ההערכות עשויה המלחמה להימשך שבועות ארוכים. "כל דבר שנעשה לידיעת הציבור ולפיקוח נפש חובה לעשות גם בשבת" מבהיר הרב בייפוס.

הוא מדגיש ומחדד כי "אין אפשרות לענות על שאלות מראש אבל כלל אחד ברור מאליו "וחי בהם" גובר על שמירת השבת".
כך לדוגמה מציין יו"ר משמרת השבת כי ליווי פצועים או טראומה זה פיקוח נפש ועל זה מחללים את השבת, כמו כן מותר בשעת חרום לידע אמבולנס שכבר אין צורך בו כדי שיהיה פנוי למקום אחר.

"כל דבר שנעשה כדי לידע את הציבור או היחיד להיזהר מפני הסכנה מותר, וכן בכל מקרה של חשש לחדירת מחבלים יש להשמע להוראות שכוחות הביטחון נותנים, מותר וחובה לעשות, ופעמים שיש להם מידע שאין לאדם הפרטי לכן אין אפשרות לשקול את הדברים באופן עצמאי וצריך למלא אחר ההוראות, וגם אם התברר לבסוף שהי' מיותר א"צ כפרה כיון שקיים את מה שמוטל עליו".
הרב אליהו בייפוס, יו"ר ארגון משמרת השבת אומר כי "אנו נמצאים בתקופה קשה המזכירה תקופות קשות בהיסטוריה, השבת היא מקור הברכה ותאמץ מאוד לשמור עליה אך יחד עם זאת לא נהסס למען פיקוח נפש ובעת מלחמה לעשות ככל שניתן, גם בשבת, לפעול למען נצחונו של עם ישראל".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה